torsdag, oktober 19, 2006

24

30-6=24 mål kvar för Huokko tills han når sitt eget uppsatta mål på trettio baljor. Efter pest och pina med bland annat torsk mot både almtuna och hammarby så kom det äntligen en positiv Leksandsnyhet. Synd dock att de unga inte lyckas klämma sig in i truppen, nu Ritola tidigare Bröms och innan det min personliga favorit Fredrik Vestberg. Av det lilla jag sett av Ritola i år så förstår jag att Rautakorpi placerat honom vid sidan av. Men varför slår sig aldrig någon ung in i laget? Hur tänkte man när man tog in Siklenka och Vopat till en redan överfylld trupp? Skulle man då egentligen ha värvat spelare som Hultgren, Elofsson och Persson? Mitt svar är ett rungande nej! Skulle hellre sett att riktiga leksingar såsom Bröms och Vestberg tagit platserna bakom de stora elefanterna, tror att de är kapabla att göra ett minst lika bra jobb som de lite äldre färdigutvecklade herrarna.
Nej nu lär jag gå och lägga mig, 4 mål och 1 ass - Janne Huokko - vilken gud!!!