söndag, maj 14, 2006

Snart fullt?

Tror truppen kommer vara komplett när Lundströms danskar har spelat klart där borta i Riga. Spelare som jag tror kommer representera LIF kommande säsong är Jens Nielsen, Jannik Hansen och Daniel Nielsen. Dessa tre herrar plus att Österby stannar gör truppen stor nog för att kallas färdig. Då har vi:
2 Målvakter
8 Backar
16 Forwards + Daniel Eklund
Tror att både Daniel Eklund och Daniel Persson kommer få lämna laget i augusti, samtidigt tror och hoppas jag att Vestberg får förtroendet och samtidigt tar chansen. På backsidan så skulle jag gärna se att vi lånar ut någon av de unga till Arboga för att denne ska få rikligt med speltid.
Då transferfönstren har slopats så går det väl att låna ut en spelare och sedan återkalla den samma nästa dag om det skulle behövas. Kanske är det också så sportchef Lundström har planerat, då truppen är så pass stor. Än så länge litar jag fullständigt på Lundström, även om jag tycker att värvningen av Elofsson var märklig.