måndag, oktober 09, 2006

Mike Siklenka

Med sina 194 cm och 101 kg får han det förra nyförvärvet Roman Vopat (192 cm & 100 kg) att se ut som en liten skit.
Lundström jämför honom med Lintner i Skellefteå, stor och stark med utmärkta offensiva kvalitéer. Som vanligt är det många som vill ha spelaren så vi leksingar ska vara glada att han just valde Leksand. Som vanligt vill jag vänta med att ropa hej innan man får se vad han kan prestera på isen iklädd Leksandsmunderingen.
Så förutom att jämföra Siklenka med Lintner så ser jag ytterligare ett par spelare som kan liknas med den knapphändiga informationen jag har om backen.
Ross Lupaschuk och inte minst Patrik Hucko så ni förstår nog varför jag inte tagit ut segern i förskott. Intressant hur samma spelare kan göra succé i ett lag och sedan vara helt oduglig i ett annat eller vice versa. Lupaschuck var ju bra i *ora men nu senast inte ens ombytt i Malmö, Brendl har ju gjort den omvända resan. Leksand värvade Hucko som gjorde dundersuccé i Nyköping men resten vill man ju helst glömma. Kommer inte ihåg inför vilken säsong LIF värvade en okänd Peter Nordström eller efter hur många matcher han fick sparken och skickades hem till Värmland igen. Men jag kommer däremot ihåg att han ett år senare spelade för Färjestad och hade debuterat för landslaget.
Hur som helst hoppas Siklenka lyckas i LIF till skillnad fån vissa andra...